5-Retea de agenti imobiliari.
O sa fii suprins, dar e un aspect extrem de important. Eu stiu agenti, care stiu clienti, care au bani.
Cu cat agentul este mai vechi in piata, mai cunoscut, cu o reputatie mai buna, cu atat are mai multi prieteni agenti imobiliari cu care este mereu in contact si cu care colaboreaza frecvent. Si cu atat mai usor iti va vinde tie proprietatea. Ca nu e singur. Mai are cativa zeci “de frati”.
Stiu ce vei spune: pot si eu sa sun la 100 de agentii si sa le dau oferta. Poti, asa este. Dar, intre unul pe care agentii il cunosc, cu care au mai lucrat, pe care stiu de unde sa il ia si mai ales, despre care stiu ca nu i-ar “trisa” niciodata din motive de etica si reputatie si unul despre care nu stiu nimic, cu care crezi ca vor alege sa lucreze? Tine cont ca primesc comision si de la tine si de la mine, deci nici macar avantajul financiar nu exista in dreptul tau ca proprietar. Si atunci, de ce te-ar alege pe tine? N-au de ce.
4- Cunostinte de marketing si vanzari.
Sincer, daca ma pui astazi sa sudez un fier, imi va lua ceva timp pana imi dau seama cum se face asta. Si voi da de cateva ori rateu, pana invat sa fac asta bine. S-ar putea sa ma si ard de cateva ori.
Stiu ca tu nu vrei sa te “arzi”, tocmai de asta ma angajezi pe mine sa-ti vand casa, pentru ca pana te prinzi tu cum se face, va dura timp si vei dat rateu cel putin o data. Cum, n-ai decat o singura casa de vanzare? Si n-ai vrea sa dai rateu tocmai cu ea? Atunci profita de cunostintele mele aprofundate si actualizate de marketing si vanzari si hai sa facem impreuna din vanzarea casei tale un SUCCES!
3- Resurse
Asta se traduce asa: nu e suficient sa stii cum, ci trebuie sa ai si cu ce.
Ok, o mare parte din munca necesara pentru a vinde o proprietate, inseamna marketing. Cunostintele sunt una, resursele insa sunt alta mancare de peste.
Fie ca vorbim de portalurile pe care oferta ta trebuie promovata(de la imobiliare.ro la olx.ro si altele similare), nu e niciodata suficient sa pui un anunt si atat. Trebuie sa stii cum sa-l pui, cand sa-l pui, sa platesti pentru promovarea lui si il tii mereu intre primele din categoria sa. Iar asta inseamna bani, bani si bani…plus timp pierdut.
Insa nu e doar despre asta. Ci si despre materiale de promovare offline(de la pliante, la bannere), despre social media(Facebook, Twitter, Instagram), despre targuri imobiliare sau intalniri de networking unde sa povestesti despre proprietatile pe care le ai in portofoliu.
Si nu in ultimul rand, este despre “ambalaj”. Adica cum sa impachetezi frumos oferta, incat ea sa fie cumparata si nu oricum, ci la pretul cerut. Pe scurt, imagineaza-ti ca agentul imobiliar e un fel de vanzator de "Aifoane". Stim cu totii ca productia unuia inseamna 200 de dolari. Iar pretul de vanzare depaseste 1.000. Diferenta o face marketingul. Ambalajul.
2-Pretul corect
Toata lumea vrea sa vanda la un pret caaaaaaaaat mai mare. Si e normal, n-am auzit niciodata pe cineva care sa vrea sa vanda ieftin. Problema apare insa atunci cand vanzatorul nu stie care e acel pret “cel mai mare” si e nevoit sa actioneze “dupa ureche”.
Adica dupa: ce ii spun prietenii, cu cat ii zice vecinul ca a vandut, cu cat crede administratorul ca face, cu cat crede matusa de la Pascani ca valoreaza si evident cu cat a vazut el pe Olx.ro o proprietate similara de vanzare. Plus 10% fata de acel anunt, ca na, a lui e “mai misto”. Toate aceste metode de informare n-au nici o logica si nu vor duce nicaieri. Decat la pierderea timpului si la pierderea clientilor reali care poate ar fi platit pretul corect, dar nu cel cerut.
Si atunci, aici intervine agentul imobiliar, care are un istoric al proprietatilor similare vandute in zona, care poate estima un timp de vanzare in functie de pretul cerut si care iti poate spune in orice moment si cum e concurenta in zona. Pentru ca orice pret si strategie facute astazi, se vor dovedi inutile daca maine apar alte 10 proprietati similare pe piata, dintre care 7 mai ieftine. Marile corporatii platesc oameni multi cu bani grei pentru a urmari ce face concurenta(in materie de preturi, promotii, beneficii suplimentare). Tu ai noroc, iti trebuie doar un agent imobiliar care sa iti fie alaturi. Si el va sti tot ce trebuie, pentru ca e la fel de interesat ca si tine sa se vanda proprietatea ta.
Ce vei obtine tu la final? Cel mai bun pret ce se putea obtine la momentul la care ai vandut. Cu alte cuvinte poti dormi linistit, nu vei pierde niciodata nici macar un leu, ci vei castiga. Timp si bani.
1-Experienta
Cei 15 ani de experienta conteaza cel mai mult. As putea scrie mai multe carti decat Jules Verne despre tranzactiile imobiliare facute in decursul celor 15 ani. Si poate intr-o zi voi avea si timp s-o fac. Pana atunci insa, folosesc cei 15 ani de experienta pentru a trece fiecare tranzactie noua prin filtrul experientei, pentru a preintampina posibilele probleme, pentru a pregati dinainte terenul si pentru a ma asigura ca fiecare tranzactie este un succes. Si din fericire, n-am avut insuccese in ultimii ani.
Experienta este cea care isi spune cuvantul din prima clipa cand vezi proprietatea si deja te gandesti cum arata potentialul cumparator pentru ea, tot ea te ajuta sa formulezi descrierea astfel incat sa atragi fix clientul potrivit, tot experienta te face sa stabilesti o vizionare in mai putin de 30 de minute cu un client pe care “l-ai simtit” din telefon, chiar daca pe altul il refuzasei mai inainte. Si tot experienta te invata cum sa alegi cel mai bun cumparator pentru proprietate, cum sa obtii cele mai bune conditii de tranzactionare pentru clientul tau vanzator sau cum sa refuzi anumiti clienti sau oferte.
Sursa: danieldobre.ro